Přemýšlíme pravicově
V regionu Vysočina je přes 2 300 kilometrů cyklotras a jejich síť se stále rozrůstá. Nové stezky určené pro jezdce na kolech, in-line bruslaře a pro chodce se staví i letos a postupně se zlepšuje i jejich vybavení.
V roce 2010 přibylo jen na Pelhřimovsku dalších 18 kilometrů tras a v loni byla otevřena, troufám si říct jedna z nejhezčích cyklostezek na Vysočině, mezi Přibyslaví a Sázavou. Cyklostezka vede po staré železniční trati, je dlouhá 8855 metrů, převýšení je 56,1 metrů. Je na ní devět nových lávek, dvě odpočívadla, sedmnáct přejezdů lesních a polních cest a 1916 metrů zábradlí. Vede úvozy, po náspech, lesem i volnou přírodou, stále v blízkosti řeky Sázavy.  Je přístupná po celý rok a její cena, včetně výkupu pozemků, byla přibližně třicet miliónů Kč.

A co Polná? Kdy se dočká široká sportovní veřejnost prvních kilometrů 

těchto stále populárnějších  tratí v Polné? 

Přitom pro první kilometry cyklostezky v Polné a to o délce zhruba 2,8 km, se nabízí velice jednoduché řešení. První kilometry by mohli začínat v historickém jádru města a to přímo na zámku v Polné, kde může vzniknout půjčovna kol, včetně servisu a dalšího vybavení. První kilometry této nové cyklostezky by mohly vést přes horní bránu zámku, dále ulicí Žejdlicova, přes kopec do ulice Vítkova a po té kolem rybníka Peklo. Po hrázi tohoto rybníka lesem Březina, kde by tato cyklotrasa mohla být napojena na náročnější terén lesních cest . Ale to je jedna s možností dalšího rozšíření prvních kilometrů cyklostezky v Polné. Další alternativou této první trasy je možné nepojení v budoucnosti i na nevyužitou starou železniční trať a propojení Polné s obcí Dobronín. První kilometry rozhodně nejsou tak finančně náročné, aby město nemohlo uvažovat o výstavbě a občané Polné, včetně dětí, mohli první kilometry cyklotrasy využívání co nejdříve.
Jiří Šerý.